top of page
חיפוש
  • danavmoison

חמש סיבות למה כדאי לכם לתכנן את השנה שלכם מספטמבר עד ספטמבר - ולאו דווקא לפי השנה הקלנדרית בינואר

עודכן: 22 בפבר׳ 2023


17.9.21

5 סיבות למה כדאי לכם לתכנן את השנה שלכם מספטמבר עד ספטמבר (ולאו דווקא לפי השנה הקלנדרית שמתחילה בינואר).


1. הרי לפי היהדות זו תחילת השנה החדשה (דהיינו, ראש השנה), כך שיש בזה היגיון יהודי מיסטי קדום - ומי אנחנו שנתווכח איתו?


2.זה מסתדר בול עם היומנים השנתיים שמציפים את החנויות לקראת תקופה זו (כן, אני יודעת שהם מיועדים בעיקר לתלמידים, אבל כבעלת עסק אני מוצאת אותם יעילים להפליא בארגון סדר היום שלי - מומלץ!)


3.ואם בבית ספר עסקינן, או אפילו בלימודים אקדמיים, כבר שנים על גבי שנים שאנחנו מורגלים ״להתחיל את השנה״ דווקא בספטמבר, כך שההסתכלות על שנת עבודה או הצבת יעדים מספטמבר עד ספטמבר במקום ינואר עד ינואר היא לא כזו פרועה ואפילו די טבעית במונחים מסוימים.


4.מבחינת לו״ז, עסקים רבים יודעים שיש מעין נפילת מתח קלה בתקופת הקיץ, רגע לפני הלחץ של החגים. לפיכך, הקיץ הוא זמן מושלם לאס״ק של סיום שנה וצבירת כוחות מחודשים ואילו ספטמבר אידיאלי לתכנון השגרה השנתית לאחר החגים.


להורים שבינינו - כי למי יש זמן לשקוד על העסק כשהילדודס מסתובבים לכם בין הרגליים? תורידו הילוך ותגבירו בחודש הבא עם תחילת השנה העסקית הבאה.

לרווקים שבינינו - כי איך אפשר שלא לנצל את הקיץ ואת השקיעות המאוחרות ברביצה בים ובהרפתקאות רומנטיות סוערות? תשלימו פערים בספטמבר כשתבצעו הערכה שנתית של מצבכם העסקי.


5.מבחינת מומנטום, יותר קל להציב יעדים ולהתחיל לפעול עם הרוח הגבית של ספטמבר הסתווי מאשר לנסות להניע את המנוע הקפוא באמצע תרדמת החורף של ינואר. טענה שנתמכת גם על ידי עולם הטבע שמוריד הילוך בתקופה זו, מהדב האימתני ועד הנמלה החרוצה. לכן עדיף שבשלב זה כבר תהיה לכם תוכנית שנתית מסודרת ותהליכים בפעולה.


ואם אתם בכל זאת מתעקשים להסתכל על יעדים עסקיים/כלכליים בצמוד לשנה הקלנדרית, תחשבו שאם אתם ״מחשבים מסלול מחדש״ דווקא בספטמבר, אז יש לכם פה יתרון מסוים כי יש לכם כמה חודשים טובים להיערך להשגת היעדים של סיום השנה הקלנדרית.


ובונוס קטן לילידי ספטמבר (אהמ) - זה גם מסתדר טוב עם החלפת הספרות בגיל.

4 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page